DOI: https://doi.org/10.18524/2312-6825.2017.28.134791

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ «ПОЛІТИКА РУМУНСЬКОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЩОДО ЕТНІЧНИХ ГРУП НА ТЕРИТОРІЇ ТРАНСНІСТРІЇ (1941-1944 рр.)»

І. В. Моторна

Анотація


Стаття представляє методичну розробку факультативного курсу для старшої школи, який представляє в регіональному аспекті, історію Голокосту єврейського населення, геноциду ромів та життя мирного населення на окупованій Румунією української території в роки Другої світової війни.

Ключові слова


Друга світова війна, Трансністрія, етнічні групи, Голокост, геноцид, методична розробка

Повний текст:

PDF

Посилання


Bobrov, V., (2016). Istoriya Holokostu: osvita ta pam’yat’. Posibnyk dlya vchytelya [Holocaust History: Education and Memory. Teacher’s Guide]. Ukrainskyi tsentr vyvchennia istorii Holokostu. Kyiv.

Komarov, Yu., (2004). Istoriya epokhy ochyma lyudyny. Ukrayina ta Еvropa v 1900-1939 rr.: Navchal’nyy posibnyk z istoriyi Ukrayiny ta vsesvitn’oyi istoriyi [History of the era by the eyes of man. Ukraine and Europe in 1900-1939: Textbook on the history of Ukraine and world history]. Heneza. Kyiv.

Motorna, I. V., (2016). Polityka rumuns’koyi administratsiyi shchodo etnichnykh hrup na terytoriyi Transnistriyi (1941-1944 rr.) [The policy of the Romanian administration regarding ethnic groups in Transnistria (1941-1944)]. Kandydat nauk. Odeskyi natsionalnyi universytet imeni I.I. Mechnykova.

Prohrama dlya zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladiv Istoriya Ukrayiny, vsesvitnya istoriya. 10-11 klas [Program for general educational institutions History of Ukraine, World History. Grades 10-11]. [online]. Dostupno:<http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/navchalni-programy.html> [data zvernennya: 01.03.2017].

Strukevych, O., Romaniuk, I., Drovoziuk, S., (2011). Istoriya Ukrayiny: Pidruchnyk dlya 11 kl. Zahal’noosvitnikh navchal’nykh zakladiv (riven’ standartu, akademichnyy riven’) [History of Ukraine: A tutorial for the 11th form general educational institutions (level of standard, academic level)]. Hramota. Kyiv.

Voitenko, O., Tiahlyi M., (2007). Nazustrich pam’yati: Navchal’nometodychnyy posibnyk do fil’mu pro Holokost v Ukrayini «Nazvy svoye im’ya» [Towards memory: A textbook on a Holocaust film in Ukraine «Give Your Name»]. Oranta. Kyiv.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Історія епохи очима людини. Україна та Європа в
1900-1939 рр.: Навчальний посібник з історії України та всесвітньої історії. – Київ: Генеза, 2004. – 256 с.

Історія Голокосту: освіта та пам’ять. Посібник для вчителя/упорядник Віталій Бобров. – Київ: Український центр вивчення історії Голокосту, 2016 р. – 124 с.

Моторна І.В. Політика румунської адміністрації щодо етнічних груп на території Трансністрії (1941-1944 рр.): дис. на здобуття ступеня канд. іст. наук: спеціальність 07.00.01 «Історія України» / І. В. Моторна, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. – Одеса, 2016 р. – 186 с.

Назустріч пам’яті: Навчально-методичний посібник до фільму про Голокост в Україні «Назви своє ім’я» / Автори-упорядники О. Войтенко, М. Тяглий. – Київ: Оранта, 2007. – 20 с.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України, всесвітня історія. 10-11 клас. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/ education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html (дата звернення: 01.03.2017 р.)

Струкевич О., Романюк І., Дровозюк С. Історія України: Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень). – Київ: Грамота, 2011. – 318 с.